wtorek, 19 marca 2019

Platany











Od jakiegoś czasu szukamy produktów o niskim IG. Tym razem trafiliśmy na platany. Jedliśmy już wcześniej w Hiszpanii, choć nie zdawaliśmy sobie z ich zastosowania w diecie cukrzycowej.

Zielone platany pochodzą z tej samej grupy roślin, co banany. Są większe, posiadają więcej skrobi i znacznie mniej cukru. Przy okazji, cukrzycy mogą jeść zielone banany, które zawierają niski IG.

W smaku, te zielone przypominają ziemniaka, na zębach czuć skrobię. Jak ktoś jadł zielonego banana, to wie o czym mowa.

Gotowane platany doskonale sprawdzają się w daniach z drobiem i owocami morza.

Średni platan jest nośnikiem ok. 220 kcal i źródłem błonnika oraz potasu. Jest produktem węglowodanowym, ze względu na niską ilość białka, nie zawiera wielu aminokwasów.

Niska zawartość tłuszczu, a wysoka skrobi stanowi idealną dietę dla osób w podeszłym wieku, które cierpią na chorobę wrzodową lub zapalenie jelita grubego.

W przeciwieństwie do ziemniaków i zbóż, mają niski IG, który powoduje powolny wzrost i niewielki wzrost poziomu cukru czyli niewielki wyrzut insuliny.


Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza